Wiadukt w Chruszczobrodzie zostanie rozebrany. Będą utrudnienia?
O przeprowadzenie tej inwestycji już od dawna apelowali nie tylko mieszkańcy Chruszczobrodu, ale także osoby przejeżdżające przez tę miejscowość w kierunku Dąbrowy Górniczej. Czytelnicy informowali nas między innymi o tym, że zimą dochodziło nawet do takich sytuacji, że tiry - ze względu na oblodzenie jezdni - nie mogły wjechać na wiadukt i przez to tworzyły się długie korki. Niezwykle ważną kwestią pozostawał także stan tego odcinka, który - łagodnie mówiąc - nie zachęcał do jazdy autem.
Teraz jednak wszystko ma się zmienić, jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki. Okazuje się bowiem, że wiadukt nad torami kolejowymi, w ciągu drogi wojewódzkiej 796 w Chruszczobrodzie, zostanie rozebrany, a na jego miejsce zostanie wybudowany zupełnie nowy. To jednak nie wszystko, ponieważ Zarząd Dróg Wojewódzkich w Katowicach zaplanował także rozebranie mostu nad rzeką Mitręgą (również w ciągu DW 796 - dop. red.) i wybudowanie nowego.
Wiadukt w Chruszczobrodzie: Wyznaczą objazd
Jeśli chodzi o inwestycję związaną z wiaduktem, to na czas budowy będzie przygotowany przejazd przez tory dla ruchu lokalnego (dla pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t i autobusów - dop. red.). Dla samochodów ciężarowych (powyżej 3,5 t) będzie wyznaczony objazd.
- W tej chwili wykonawca, czyli firma IMB Podbeskidzie ze Skoczowa, dokonuje ostatnich uzgodnień z PKP Linie Kolejowe dotyczących tego przejazdu. Koszt nowego wiaduktu to ponad 6 milionów złotych - informuje Ryszard Pacer z Zarządu Dróg Wojewódzkich w Katowicach. - Podczas budowy nad rzeką Mitręgą, powstanie most tymczasowy. Wykonawcą jest firma Mosty Chrzanów, a koszt tej inwestycji, to 2,1 mln złotych. Termin zakończenia obydwu inwestycji to 31 października 2014 roku - dodaje Ryszard Pacer.
Tym samym w Chruszczobrodzie powstaną dwa nowoczesne obiekty mostowe, przez które swobodnie będą mogły przejeżdżać nawet najcięższe pojazdy dopuszczone do ruchu.
- Żeby wybudować nowe obiekty mostowe w Chruszczobrodzie, nie trzeba było specjalnie wytężać głowy. Zarówno most nad Mitręgą, jak wiadukt na torami są w bardzo złym stanie technicznym. Wszystkie obiekty mostowe stale monitorujemy i dlatego są bezpieczne dla użytkowników, ale czas ich technicznej żywotności minął i trzeba wybudować nowe - nie kryje Ryszard Pacer.
- Zrobilibyśmy to już wcześniej, ale nie na wszystkie potrzeby wystarcza pieniędzy. Dość powiedzieć, że na ok. 600 mostów, którymi administrujemy, aż 60 wymaga zburzenia i wybudowania od podstaw. Nie nadają się do remontu - dodaje Ryszard Pacer.
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?