Przedszkole Montessori w Dąbrowie Górniczej
2017-11-21 08:02:57
Przedszkole przy Społecznej Szkole w Dąbrowie Górczniczej na ulicy Grynia 19 (Dawna Dąbskiego) dostało certyfikat Montessori.
Metoda Montessori charakteryzuje się tym, że dzieci są wspierane w swojej naturalnej potrzebie zdobywania wiedzy.
Uczenie przez działanie: dzieci zdobywają wiedzę i praktyczne umiejętności poprzez własną aktywność, w przemyślanym środowisku pedagogicznym, przy współpracy z nauczycielami. Dzieci uczą się samodzielności, dzieci swobodnie wybierają rodzaj, miejsce, czas i formę pracy (indywidualną lub z partnerem) przy zachowaniu reguł społecznych. Rozwijają indywidualne uzdolnienia i uczą się realnej oceny swoich umiejętności. Maluchy uczą się koncentracji, ćwiczą dokładność i wytrwałość przy wykonywaniu konkretnych zadań. Lekcje odbywają się także w cisz, a dzieci uczą się współpracować w cichych zajęciach indywidualnych i grupowych.
Dzieci zróżnicowane wiekowo są łączone w grupy, sprzyja to wymianie wzajemnych zdolności i umiejętności. Dzieci uczą się przestrzegać reguł: nie rań, nie niszcz, nie przeszkadzaj. W metodzie Montessori kluczowa jest obserwacja. Nauczyciel ma za zadanie obserwować z uwagą postępy i trudności dziecka, jest jego przewodnikiem.
Dzieci pracują zgodnie z własnym tempem i możliwościami, podejmując zadania, do których są gotowe.
Metoda Montessori charakteryzuje się tym, że dzieci są wspierane w swojej naturalnej potrzebie zdobywania wiedzy.
Uczenie przez działanie: dzieci zdobywają wiedzę i praktyczne umiejętności poprzez własną aktywność, w przemyślanym środowisku pedagogicznym, przy współpracy z nauczycielami. Dzieci uczą się samodzielności, dzieci swobodnie wybierają rodzaj, miejsce, czas i formę pracy (indywidualną lub z partnerem) przy zachowaniu reguł społecznych. Rozwijają indywidualne uzdolnienia i uczą się realnej oceny swoich umiejętności. Maluchy uczą się koncentracji, ćwiczą dokładność i wytrwałość przy wykonywaniu konkretnych zadań. Lekcje odbywają się także w cisz, a dzieci uczą się współpracować w cichych zajęciach indywidualnych i grupowych.
Dzieci zróżnicowane wiekowo są łączone w grupy, sprzyja to wymianie wzajemnych zdolności i umiejętności. Dzieci uczą się przestrzegać reguł: nie rań, nie niszcz, nie przeszkadzaj. W metodzie Montessori kluczowa jest obserwacja. Nauczyciel ma za zadanie obserwować z uwagą postępy i trudności dziecka, jest jego przewodnikiem.
Dzieci pracują zgodnie z własnym tempem i możliwościami, podejmując zadania, do których są gotowe.