Zgodnie ze wcześniejszymi zapowiedziami Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na modernizację linii Jasło-Kraków, w którą wpisuje się również rewitalizacja „gorlickiego” odcinka, czyli zapowiadana od lat budowa łącznicy, która pozwoli na bezpośredni wjazd pociągów do stacji w Gorlicach, bez konieczności przestawiania jego czoła.
W opisie zamówienia czytamy, że zamawiający poprzez realizację planuje między innymi dostosowanie infrastruktury kolejowej do rzeczywistych potrzeb przewoźników i kontrahentów oraz do prognozowanych kierunków rozwoju, poprawnie punktualności realizowanych połączeń przewozów pasażerskich i towarowych, poprawę przepustowości linii i stacji, skomunikowanie z rozbudowaną siecią dróg, ograniczenie dewastacji infrastruktury kolejowej na przedmiotowych stacjach oraz zwiększenie dostępności transportu kolejowego.
- W zakresie ogłoszonego przetargu jest opracowanie dokumentacji na budowę łącznicy o długości blisko 700 metrów między liniami nr 110 Gorlice Zagórzany-Gorlice, a linią nr 108 Stróże-Krościenko. Zamówienie obejmuje jednocześnie rewitalizację linii nr 110, w tym m.in. przebudowę stacji Gorlice i Gorlice-Zagórzany oraz przystanku Gorlice Glinik – czytamy w komunikacie PKP PLK.
O ile stacja w Gorlicach jest w miarę zadbana, bo budynek w znakomitej części zasiedliły różne firmy, to w stacja w Gliniku jest w opłakanym stanie: zniszczony chodnik, zamknięta na głucho dawna poczekalnia i widoczne znaki dawnej świetności pobliskich zakładów pracy.
Samo ogłoszenie o uruchomieniu całego postępowania to tak naprawdę dopiero początek. Czas na opracowanie dokumentacji został określony na ponad trzy lata, co daje wyobrażenie o skali przedsięwzięcia.
Strefa Biznesu: Dzień Matki. Jak kobiety radzą sobie na rynku pracy
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?