Budowa obwodnicy Zawiercia - zdjęcia. Będą utrudnienia w Fugasówce. Rozpoczyna się budowa wiaduktu nad ulicą Kolejową

Anna Dziedzic
Anna Dziedzic
Budowa obwodnicy Zawiercia nabrała tempa. Wykonawca kończy wycinki drzew i rozpoczyna budowę widuktu nad ulicą Kolejową w Ogrodzieńcu

Zobacz kolejne zdjęcia. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE
Budowa obwodnicy Zawiercia nabrała tempa. Wykonawca kończy wycinki drzew i rozpoczyna budowę widuktu nad ulicą Kolejową w Ogrodzieńcu Zobacz kolejne zdjęcia. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE GDDKiA
Udostępnij:
Trwa budowa obwodnicy Zawiercia. Rozpoczęła się budowa wiaduktu drogowego nad ulicą Kolejową w Ogrodzieńcu. Wiadukt powstaje w ramach budowy obwodnicy Zawiercia i Poręby. Wykonawca kończy wycinki lasów prywatnych i czeka na wycinkę którą wykonają jeszcze u siebie Lasy Państwowe. Budowa obwodnicy Zawiercia nabiera tempa. W czwartek, 12 maja na ulicy Poniatowskiego na Fugasówce zostanie wprowadzona zmiana organizacji ruchu. Obwodnica będzie miała poślizg czasowy, GDDKiA potwierdza, że wykonawca złożył roszczenie terminowe.

Budowa obwodnicy Zawiercia: Utrudnienia na Fugasówce

12 maja miejscowości Fugasówka planowane jest wprowadzenie tymczasowej organizacji ruchu na ulicy Poniatowskiego – na drodze wojewódzkiej nr 791. Jak informuje katowicki oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, utrudnienie spowodowane jest koniecznością budowy objazdu na potrzeby budowy wiaduktu drogowego. Wprowadzone tam będzie ograniczenie prędkości do 40 km/h i zawężenie pasa w kierunku Ogrodzieńca.

Tempo prac wykonawcy jest spore, pogoda sprzyja

Wykonawca budowy obwodnicy Zawiercia i Poręby czyli konsorcjum firm Mirbud i Kobylarnia ostro przystąpiły do działania, po tym, jak w kwietniu uzyskali w końcu pozwolenie na budowę. Na pozwolenie firma czekała ponad rok. Nie ma się więc co dziwić, że teraz ze zdwojoną silą drogowcy przystąpili do pracy.
Uważni obserwatorzy dostrzegli już pewnie pas terenu, na którym wycięto drzewa i zdjęto wierzchnią warstwę gleby – czyli odhumusowano teren. Jak podaje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad odhumusowano już 20 tysięcy metrów kwadratowych gruntu z docelowych 340 tysięcy metrów kwadratowych.

Budowa obwodnicy Zawiercia nabrała tempa. Wykonawca kończy wycinki drzew i rozpoczyna budowę widuktu nad ulicą Kolejową w Ogrodzieńcu

Zobacz kolejne zdjęcia. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE

Budowa obwodnicy Zawiercia - zdjęcia. Będą utrudnienia w Fug...

Przebudowują podziemną infrastrukturę, budują wiadukt

Trwają także prace przy przebudowie infrastruktury podziemnej kolidującej z inwestycją. Prace obejmują przebudowę sieci energetycznych, oświetleniowych i teletechnicznych. Wykonawca poinformował również o rozpoczęciu budowy wiaduktu drogowego nad ulicą Kolejową w Ogrodzieńcu. To nie wszystko.

- Planujemy rozpoczęcie budowy obiektu inżynierskiego nad linią kolejową i ulicą Grunwaldzką w Zawierciu. Na dwóch wiaduktach w obrębie węzła Kromołów rozpoczniemy wykonywanie pali wierconych pod fundamenty, a nad ulicą Kolejową wykonywanie fundamentów. Będziemy również kontynuowali już rozpoczęte prace, w tym wycinkę drzew, odhumusowanie oraz dalszą przebudowę infrastruktury podziemnej. Ruszy także przebudowa sieci wodociągowej i gazowej – informuje wykonawca.

Obwodnica Zawiercia i Poręby będzie dwupasmowa

Przypomnijmy. Trwająca już inwestycja obejmuje budowę około 17 kilometrów dwupasmówki, omijającej Porębę i Zawiercie. Obwodnica Zawiercia będzie miała w miejscowości Fugasówka jeden z dwóch węzłów. To węzeł Kromołów. Będzie to skrzyżowanie DW 791 z nową obwodnicą. Na węzeł będzie się wjeżdżało przez skrzyżowanie będące rondem. Będzie to jeden z najpopularniejszych typów węzłów – typu trąbka. To najczęściej spotykane bezkolizyjne połączenie dwóch dróg.
W sumie powstanie na tej trasie dwanaście obiektów inżynierskich, na które składa się siedem wiaduktów, cztery mosty, przejście dla zwierząt oraz trzydzieści przepustów dla celów ekologicznych.
Na około dwóch kilometrach trasy zostaną zamontowane ekrany dźwiękochłonne. Jak informuje GDDKiA, przy drodze zostaną również zaprojektowane i wykonane ścieżki pieszo-rowerowe oraz chodniki o łącznej długości około 400 metrów.
Każdy węzeł i przejście dla pieszych będzie miał nowoczesne ledowe oświetlenie.
Początkowo inwestycja miała się zakończyć w 2023 roku, jednak już wiadomo, że tak się nie stanie. Bardziej prawdopodobną datą będzie rok 2024.
- Potwierdzam, że wpłynęło do nas roszczenie terminowe od wykonawcy. jest obecnie rozpatrywane. Tyle mogę na dziś powiedzieć - mówi Marek Prusak, rzecznik prasowy Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Katowicach.
Jeśli wykonawca udokumentuje swoje roszczenia, najprawdopodobniej termin oddania inwestycji się przesunie.Niewykluczone, że co najmniej o rok.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Jakie znaczenie ma wejście Finlandii i Szwecji do NATO

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Nasze Miasto
Dodaj ogłoszenie