Linię kolejową Tarnowskie Góry-Zawiercie chce wybudować 8 firm

PM
We wtorek, 5 maja, odbyło się otwarcie ofert w przetargu na odbudowę linii kolejowej nr 182. Linia biegnie pomiędzy Tarnowskimi Górami, a Zawierciem. Do przetargu zgłosiło się 8 firm. Jeśli wybrana zostanie najkorzystniejsza oferta, to prace będą mogły ruszyć jeszcze w tym roku.

Za nami otwarcie ofert w przetargu na remont i odbudowę torów linii kolejowej nr 182 z Zawiercia do Tarnowskich Gór. Linia pozwoli na połączenie aglomeracji śląsko-zagłębiowskiej z lotniskiem w Pyrzowicach.

- PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. prowadzą postępowanie przetargowe na roboty budowlane w ramach projektu pn. „Rewitalizacja i odbudowa częściowo nieczynnej linii kolejowej nr 182 Tarnowskie Góry – Zawiercie”. 5 maja 2020 roku odbyło się otwarcie ofert w przetargu. Zostało złożonych osiem ofert. Podpisanie umowy na realizację prac, po wyłonieniu wykonawcy, zaplanowano na III kwartał 2020 roku - przekazała Katarzyna Głowacka z zespołu prasowego PKP PLK.

Kwota jaką PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zamierzają przeznaczyć na remont i odbudowę torów linii kolejowej nr 182 to około 849 mln złotych (brutto). Wszystkie oferty przekraczają ten budżet. Najniższą ofertę złożyła firma Torpol z Poznania, która jest gotowa wykonać inwestycję za około 1,1 mld złotych (brutto). Najwyższą ofertę złożyło konsorcjum firm Track Tec Construction (lider), Infrakol Sp. z.o.o. Sp. k. oraz Przedsiębiorstwo Budownictwa Inżynieryjnego i Kolejowego Sp. z.o.o. Konsorcjum proponuje remont i odbudowę linii kolejowej nr 182 za 1 344 139 634,73 złotych (brutto). Teraz wybrana zostanie najkorzystniejsza oferta.

Oferty w przetargu na remont i odbudowę linii kolejowej nr 182 Zawiercie-Tarnowskie Góry:

  • Torpol z Poznania - 1 114 773 258,76 złotych (brutto)
  • Budimex S.A. z Warszawy - 1 304 866 779 złotych (brutto)
  • Porr S.A. z Warszawy - 1 174 527 000 złotych (brutto)
  • Konsorcjum firm Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie (lider) i Zakład Robót Komunikacyjnych DOM w Poznianiu (partner) - 1 333 073 057,67 złotych (brutto)
  • Konsorcjum firm Strabag z Pruszkowa (lider), Strabag z Usti nad Labem (Czechy, partner) i Krakowskie Zakłady Automatyki S.A. - 1 231 926 812,22 złotych (brutto)
  • ZUE S.A. z Krakowa - 1 340 072 103,56 złotych (brutto)
  • Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor z Zawiercia - 1 320 819 411,58 złotych (brutto)
  • Konsorcjum firm Track Tec Construction (lider), Infrakol Sp. z.o.o. Sp. k. oraz Przedsiębiorstwo Budownictwa Inżynieryjnego i Kolejowego Sp. z.o.o - 1 344 139 634,73 złotych (brutto)

Inwestycja przewiduje elektryfikację ok. 45 km linii oraz budowę dwupoziomowych skrzyżowań m.in. z autostradą A1 i drogą wojewódzką DW 913 Będzin – Pyrzowice (droga dojazdowa do lotniska). Gdzie na lotnisku będzie stacja kolejowa? Naprzeciw hotelu Moxy. PKP Polskie Linie Kolejowe SA planują na tym odcinku prędkość maksymalną dla pociągów pasażerskich – 140 km/h, dla towarowych – 80 km/h, natomiast dopuszczalny nacisk na oś ma wynieść 221 kN/oś.

Między Zawierciem a Tarnowskimi Górami pociągi mają zatrzymywać się na stacjach i przystankach Zawiercie Kądzielów, Poręba, Siewierz, Mierzęcice Łubne, Pyrzowice i Miasteczko Śląskie Centrum. W terenie ma być pozostawiona rezerwa na dodatkowe przystanki.

- Prace budowlane przewidziane są na lata 2020-2022 i mogłyby rozpocząć się po podpisaniu umowy z wykonawcą prac - dodaje Katarzyna Głowacka.

Ćwiczenia WOT w pasie przygranicznym z Białorusią

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie