Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Świąteczne produkty już na półkach w ALDI! Co na to sklep?

Patryk Osadnik
Patryk Osadnik
ALDI 10 września 2019 roku
ALDI 10 września 2019 roku Karina Trojok
Święta Bożego Narodzenia do sieci sklepów ALDI zawitały w tym roku wyjątkowo wcześnie. Już we wtorek, 10 września na półkach marketów pojawiły się świąteczne produkty, m.in. czekoladowe lizaki w kształcie Świętego Mikołaja. - Dlaczego sklepy tak wcześnie rozpoczynają sprzedaż produktów świątecznych? Ponieważ chcą zarobić jak najwięcej - mówi Edyta Kochlewska, redaktor naczelny serwisu DlaHandlu.pl.

W ALDI pojawiły się już słodycze na Boże Narodzenie

Święta Bożego Narodzenia do sklepów sieci ALDI zawitały w tym roku wyjątkowo wcześnie. Już w wtorek, 10 września na półkach wspomnianych marketów można było znaleźć świąteczne produkty - m.in. czekoladowe lizaki w kształcie Świętego Mikołaja, świąteczne babki i ciasteczka czy żelki opatrzone napisem "wesołych świąt".

Świąteczne produkty na półkach w Aldi. Zobacz zdjęcia:

O analizę tego stanu rzeczy poprosiliśmy Edytę Kochlewską, redaktora naczelnego portalu DlaHandlu.pl.

- Dlaczego sklepy tak wcześnie rozpoczynają sprzedaż produktów świątecznych? Ponieważ chcą zarobić jak najwięcej - mówi Edyta Kochlewska.

- Po pierwsze, w sklepach sprzedaje się emocjami, a kolędy i ozdoby powodują, że od razu wchodzimy w bożonarodzeniowy klimat. Po drugie, te produkty najprawdopodobniej nie doczekają do świąt, więc kupimy je drugi raz - dodaje Kochlewska.

Musimy pamiętać o tym, że nie tylko w Polsce świąteczna gorączka zaczyna się nadzwyczaj wcześnie. Podobnie sytuacja wygląda w Anglii, Niemczech czy USA. To stamtąd z resztą ten trend przyszedł do Polski. W końcu większość sieci handlowych swoje centrale ma na Zachodzie.

- Dla wszystkich sklepów czwarty kwartał roku jest najgorętszy. Nie da się powiedzieć, że zyski są tutaj kilkakrotnie większe. Myślę, że realnie może to być wzrost zysków o około 30 procent - uważa redaktor serwisu Dla Handlu.

ALDI 10 września 2019 roku

Świąteczne produkty już na półkach w ALDI! Co na to sklep?

Na przestrzeni lat duże sieci handlowe zmieniły przyzwyczajenia konsumentów. Według raportu Deloitte w ubiegłym roku aż 30 procent Polaków planowało zrobić zakupy świąteczne już w listopadzie lub wcześniej. Ta liczba z roku na rok rośnie i mają na to wpływ przygotowywane przez markety promocje.

Według tego samego raportu statystyczna polska rodzina planowała wydać na świąteczne zakupy 1168 złotych. Dla wielu jest to spore obciążenie finansowe. Nic więc dziwnego, że z myślą o Bożym Narodzeniu decydujemy się na zakup prezentów i produktów spożywczych już w listopadzie, październiku, a nawet we wrześniu. Rozłożenie tych wydatków na raty pozwala odciążyć budżet gospodarstwa domowego.

O stanowisko poprosiliśmy sieć ALDI.

- Oferta świąteczna w ALDI pojawiająca się już wczesną jesienią wpisuje się w europejskie trendy zakupowe i zachowania konsumenckie. Klienci często zarządzając domowym budżetem, planują zakupy z dużym wyprzedzeniem, zwłaszcza jeśli tak, jak w przypadku świąt, dotyczą one potrzeb przewidywalnych i powtarzalnych w cyklu rocznym - odpowiada Agata Biernacka z biura prasowego ALDI Polska.

- Jest to też rodzaj impulsu, przypominającego i zachęcającego do planowania zakupów - dodaje Agata Biernacka.

ALDI zapowiada, że pełna świąteczna oferta w sklepach będzie pojawiała się systematycznie w najbliższych tygodniach.

W Polsce ALDI działa od 2008 roku. Jeden z ośmiu pierwszych sklepów sieci powstał na Śląsku, a dokładnie w Tarnowskich Górach. Dziś firma posiada w naszym kraju 132 sklepy i zatrudnia ponad dwa tysiące osób.

Czytaj również:
Biedronka dała fiskusowi 510 mln zł, a Auchan, Tesco, Aldi i Makro – nic.

Grubo ponad półtora miliarda złotych podatku dochodowego za 2018 r. wpłaciły do budżetu państwa największe sieci handlowe w Polsce. Jedna trzecia tej sumy wpłynęła od portugalskiego Jeronimo Martins, które ma nad Wisłą 3 tys. Biedronek. Portugalczycy zajęli dzięki temu szóste miejsce na liście największych dobrodziejów naszego fiskusa, po czterech bankach i Orlenie. 

Kolejny rok z rzędu wybitnie hojny okazał się niemiecki Rossmann: oddał fiskusowi ponad 237 mln zł, czyli aż 2,85 proc. swoich przychodów. Większość przynoszących zyski spółek handlowych oddaje do budżetu mniej niż 1 proc. przychodów, zaś w przypadku Biedronek – jest to równo 1 proc.

Działających w handlu regularnych płatników CIT, zarówno polskich jak i zagranicznych, jest w zestawieniu Ministerstwa Finansów ponad 20. Równie długa jest jednak lista handlowych potentatów, którzy w ogóle nie płacą podatku dochodowego – niektórzy od lat. Dotyczy to m.in. brytyjskiego Tesco (które osiągnęło w 2018 r. 11,7 mld zł przychodów), francuskiej sieci Auchan (12 mld zł przychodów) oraz popularnej sieci hurtowni Makro Cash and Carry (6,6 mld zł przychodów), a także niemieckiego ALDI (1,28 mld zł przychodów). Gdyby tylko te cztery koncerny, wzorem Biedronek, oddały fiskusowi choć 1 proc. przychodów, do budżetu państwa wpłynęłoby dodatkowo ponad 320 mln zł, czyli o połowę więcej niż rząd wysupłał ostatnio na (teoretycznie bezkolejkowe) leczenie zaćmy. 

Ile podatku odprowadziły m.in. Pepco, Lidl czy Auchan? Kliknij w kolejne zdjecia >>>

Biedronka dała fiskusowi 510 mln zł, a Auchan, Tesco, Aldi i...

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na slaskie.naszemiasto.pl Nasze Miasto