Udało się dzięki zawartemu przed miesiącem porozumieniu, które pozwoliło wypłacić podwykonawcą zaległe pieniądze. Inwestycja - delikatnie mówiąc - posypała się zaraz po tym jak generalny wykonawca, czyli grupa 3J ogłosiła upadłość. Brak wypłat na koncie podwykonawców spowodował wstrzymanie prac i inwestycja opóźniła się o trzy miesiące.
- Czekaliśmy na podpisanie cesji wierzytelności, która pozwoliła na wypłatę zaległych pieniędzy podwykonawcą - tłumaczy Maciej Pawłowski, rzecznik prasowy Starostwa Powiatowego w Zawierciu. - Jednocześnie wraz z cesją musiał zostać podpisany aneks do umowy, który przedłuża termin realizacji inwestycji do 30 czerwca - dodaje.
W podpisanym aneksie musiało się również znaleźć ubezpieczenie inwestycji oraz pracujących tam ekip.
Łączny koszt przedsięwzięcia, które w 85 proc. jest współfinansowane ze środków unijnych wynosi ponad 17 mln 373 tys. zł. W ramach inwestycja zakładana jest budowa nie tylko nowego pawilonu, ale także lądowiska dla helikopterów oraz zakup specjalistycznej aparatury medycznej.
Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?