Celem spotkania było przedstawienie opracowania Studium wykonalności dla „Modernizacji linii E65 Południe odcinek Grodzisk Mazowiecki – Kraków/Katowice – Zwardoń/Zebrzydowice – granica państwa”, strategicznych celów projektu oraz dokumentacji przedprojektowej proponowanego zakresu modernizacji linii E65 Południe (CMK). Omówione zostały opcje modernizacyjne oraz jej efekty. Przedstawiono przykładowe rozwiązania aspektów środowiskowych: lokalizację ekranów akustycznych oraz przejść i półek dla zwierząt.
Jeśli radni z terenów przez które ma przebiegać nowa linia kolejowa interesowaliby się sprawami gminy, to na pewno o spotkaniu by się dowiedzieli. Tak naprawdę trudno zrozumieć, że zakrojona na szeroką skalę akcja informacyjna zachęcająca do udziału w spotkaniu nie została zauważona przez niektórych radnych. Moim skromnym zdaniem, każdy radny, któremu na sercu leży dobro naszej gminy powinien był wziąć udział w tym spotkaniu, nawet jeśli jego okręg wyborczy nie znajduje się w strefie bezpośredniego oddziaływania przyszłej linii kolejowej.
Niektórzy radni sugerują, jakoby zebranie z 28 lutego 2011 r. dotyczyło jedynie akcji społecznej „Przystanek Szczekociny” i związaną z tym reaktywacją przystanku kolejowego w Szczekocinach. Nie jest to prawdą, gdyż spotkanie zorganizowane w UMiG, jako główne zadanie, miało poinformować o modernizacji E65 Południe. Organizatorzy „Przystanku Szczekociny”, chcąc wykorzystać nadarzającą się okazję, zaprosili do debaty również przedstawiciela inwestora modernizacja linii kolejowej nr 64 (Kozłów-Koniecpol) z PKP PLK CRI o/Lublin. Moim skromnym zdaniem radni ze Szczekocin powinni rozróżniać, jakie linie kolejowe przebiegają przez gminę i jakie jest ich znaczenie dla ruchu lokalnego, krajowego jak i międzynarodowego.
Kolejne zagadnienie, do którego pragnę się odnieść to Interpelacja nr 12/2011 wystosowana przez radną Miasta i Gminy Szczekociny do Pana Burmistrza. Na marginesie dodam, że zapytanie zostało sporządzone 2 października, a na biurko przewodniczącej Rady Miasta i Gminy dotarło 10. tegoż miesiąca. Być może list do UMiG w Szczekocin - załamując czasoprzestrzeń - „idzie” 8 dni? Z pewnością na datę sporządzenia interpelacji nie miało też wpływu to, że krytykujące stanowisko radnych, wpisy były dodane na www.facebook.com/Szczekociny, 7. października.
Abstrahując od problemu dat pragnę zauważyć, że niektórzy radni wykazali się niesłychaną nieznajomością sytuacji w gminie.
Przytoczę teraz pytania, jakie zostały zadane w interpelacji a Państwo sami oceńcie, czy radny Miasta i Gminy Szczekociny może się wykazać podobnym brakiem podstawowych wiadomości o działalności samorządu lokalnego:
• Jaki był cel spotkania informacyjnego 28 lutego 2011 r. w Urzędzie Miasta i Gminy Szczekociny?
• Kto był inicjatorem spotkania i kto w nim uczestniczył?
• Czy na spotkaniu zaprezentowano i omówiono wariant budowy nowej linii kolejowej na odcinku Nakło-Sucha?
• Czy podjęto jakieś wnioski, decyzje odnośnie modernizacji?
• Czy spotkanie było protokołowane/nagrywane? (w odpowiedzi wnioskuję o udostępnienie kopii dokumentów).
Wiem, że pytania skierowane są do p. Burmistrza, ale ja znam odpowiedź na przynajmniej kilka z nich. Odpowiedź na pytania 1, 3 i 4 są zawarte w tytule spotkania „Spotkanie informacyjne dotyczące modernizacji linii E 65 - Południe odcinek Grodzisk Mazowiecki – Kraków/Katowice – Zwardoń/Zebrzydowice – granica państwa” Jedyną czynnością, jaką należało wykonać to przeczytanie ze zrozumieniem przynajmniej tytułu. Tyle i aż tyle.
Jak widać, nawet ta prosta czynność jest zbyt trudna dla niektórych szczekocińskich radnych.
Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?